Perfektný učiteľ

Perfektní učitel :), tak sa volá dotazník, ktorým na Základní škole Strossmayerovo náměstí v Prahe zisťujú názor žiakov na učiteľov, ktorí ich učia. S dovolením jeho autora, Jana Juříčka – zástupcu pre pedagogiku na tejto škole, vám ponúkame znenie otázok, ktoré kladú učitelia svojim žiakom.

  1. V priebehu hodiny sa učíme rôznymi spôsobmi (výklad učiteľa, otvorená diskusia, práca v skupine, práca v dvojici, atď.).
  2. Na týchto hodinách musím veľa pracovať a byť aktívny.
  3. Na týchto hodinách nemusím byť aktívny, stačí, keď si zapisujem, čo učiteľ povie.
  4. V priebehu hodiny používame rôzne pomôcky (napr. stieracie tabuľky, drievka s menami,… ).
  5. V priebehu jednej hodiny sa striedajú rôzne činnosti (napr. čítanie, práca s textom, práca v dvojici, dopĺňanie,… ).
  6. Keď sa učiteľ na niečo pýta, počká pár sekúnd, kým niekoho vyvolá.
  7. Väčšinou viem, akú mám práve úlohu a čomu sa venujeme.
  8. Mám dostatok času na premýšľanie a vyriešenie cvičenia.
  9. Učiteľ vyvoláva všetkých žiakov, nie iba tých, ktorí sa hlásia.
  10. Keď dostanem zlú známku od tohto učiteľa, tak viem, čo mám urobiť pre to, aby som sa zlepšil.
  11. Na hodinách máme možnosť precvičiť si učivo.
  12. Učiteľ nám počas výkladu kladie otázky, aby sa uistil, že všetkému rozumieme.
  13. Chápem, čo sa mám na hodinách naučiť.
  14. Učiteľ oceňuje, ak sa na hodinách naozaj snažím.
  15. Pokiaľ sa na test tohto učiteľa dôkladne pripravím, dostanem dobrú známku.
  16. Učiteľ dopredu vysvetľuje, ako bude naša práca hodnotená.
  17. Učiteľ spája nové učivo s tým, čo už poznáme.
  18. Testy ktoré píšeme, mi pomáhajú pri učení.
  19. Páči sa mi, ako sa ku mne učiteľ správa, keď potrebujem pomoc.
  20. Myslím, že hodiny s týmto učiteľom sú pre mňa užitočné.
  21. Učiteľ je spravodlivý.
  22. Mám pocit, že sa učiteľ niekedy ku mne správa, ako by som bol hlúpy.
  23. Na týchto hodinách mi prekáža správanie mojich spolužiakov.
  24. Učiteľ je na hodinách pokojný a priateľský.
  25. Učiteľ vyžaduje, aby sme dodržiavali pravidlá, na ktorých sme sa dohodli.
  26. Niekedy sa bojím, že odpoviem nesprávne a učiteľ bude nepríjemný.
  27. Myslím si, že učiteľ verí, že na jeho hodinách budem úspešný.
  28. Učiteľ nás na hodinách podporuje a chváli.
  29. Pri tomto učiteľovi sa nebojím urobiť chybu alebo odpovedať nesprávne.
  30. Páči sa mi, ako ma učiteľ oslovuje.

 

Žiaci sa ku každej otázke vyjadrujú na päťstupňovej škále:

  • súhlasím
  • skôr súhlasím
  • neviem alebo nemám názor
  • skôr nesúhlasím
  • nesúhlasím.

Viac si môžete prečítať v rozhovore s pánom Juříčkom na Rodiče vítání.

Pýtate sa aj vy na vyšej škole na názor žiakov? Zaujíma vás, aký majú na vás pohľad? Napíšte nám na liberaterra@liberaterra.sk a my radi váš dotazník zverejníme pre ostatných.

Najdôležitejšia otázka na záver: Myslíte si, že by sa učitelia mali zaujímať o názor svojich žiakov?

Pridaj komentár