Prečo sú mačiatka R∙A∙U?

Hlavná mantra všetkých komunikačných mágov dneška znie: Musíš zaujať! Poslucháča, čitateľa, diváka,… A každý učiteľ chce predsa to isté – zaujať svojich žiakov. Môžeme sa inšpirovať zásadami dobrých komunikátorov:

  • Obrázok zaujme viac ako text,
  • ľudia sú zaujímavejší ako budovy,
  • zvieratá (a mačiatka extra) sú zaujímavejšie ako ľudia.
Učiteľ v triede to však má oveľa ťažšie. Zaujať pozornosť obrázkom – to asi stačiť nebude. Preto vám ponúkame niekoľko ďalších tipov, ktoré vychádzajú z R∙A∙U:
  • ukážte žiakom, že ich učíte niečo, čo budú môcť použiť vo svojom každodennom živote (teraz, nie o 20 rokov – ani vás v dvadsiatke nezaujímalo ako vám vypočítajú dôchodok),
  • ukážte im ako to, čo sa naučia, zlepší ich život (zefektívni činnosti, ktoré robia každý deň… činnosti žiakov, nie nás dospelých),
  • ľudský mozog miluje originalitu… zaujmite žiakov niečím, čo je pre nich neznáme, neobvyklé alebo nečakané, to čo ich vytrhne zo „zabehaných koľají“, čo im poskytne nový pohľad na svet,
  • rozprávajte im príbehy, urobte z učenia vzrušujúce dobrodružstvo,
  • „prinúťte“ vašich žiakov uvažovať tak, ako nikdy predtým nepremýšľali,
  • „napichnite sa“ na všetky zmysly žiakov,
  • urobte svoje hodiny originálne (niekedy stačí zmeniť farbu rúžu,… alebo sa dohodnúť so žiakmi, že nasledujúci pondelok bude „modrý pondelok“, lebo všetci prídete v modrom),
  • vyskúšajte niektorú z našich R∙A∙U inšpirácií 🙂.

Ak nič z toho nepomôže, tak potom už len tie mačiatka… Veď jar je pred dverami.

A hlavne – dajte nám vedieť ako to dopadlo. Ak nie optimálne, môžeme spoločne hľadať príčiny, ak dobre, potešíme sa spolu s vami 🙂.

Pridaj komentár